czwartek, 28 lipca 2011

Co musisz wiedzieć przed startem z Parkingiem domen? - info Part II

Domenowy słownik



Domena — to unikalny adres internetowy, pod którym strona internetowa
jest dostępna w sieci, np. tapety.pl.
Własna domena jest dziś istotnym elementem polityki marketingowej
firmy. Bez niej firma w oczach klientów z pewnością jest mniej
wiarygodna, a jej adres znacznie trudniejszy do zapamiętania. Działania
promocyjne i reklamowe skupiające się na wizerunku firmy i jej
obecności na rynku z pewnością odnoszą znacznie lepszy skutek, gdy
firma podaje własny adres internetowy związany z jej działalnością lub
nazwą. Dlatego adresy internetowe, czyli właśnie domeny, są tyle warte.
Subdomena — jest to część adresu internetowego znajdująca się
pomiędzy prefixem http:// a domeną wraz z końcówką. Jeżeli posiadamy
domenę o adresie: www.tapety.pl i chcemy uruchomić sklep internetowy,
to zakładamy dla tego sklepu subdomenę o nazwie sklep. Adres
naszego sklepu będzie następujący: www.sklep.tapety.pl .
Subdomena jest usługą przeznaczoną dla każdego. Każdy, kto chce mieć
własną subdomenę, musi spełniać odpowiednie warunki wskazane przez
administratora. Subdomena jest kontem z własnym katalogiem WWW,
posiada hasło, katalog CGI, program pocztowy. Jedną z zalet subdomeny
jest to, iż wybierając znaną i cenioną domenę, zyskujemy elegancki
i jednoznacznie kojarzący się adres, który można łatwo wykorzystać
w prowadzonej działalności marketingowej.
PageRank — metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym
określonej wartości liczbowej (1–10, gdzie 1 to strona najwyżej
pokazywana w przeglądarkach, a 10 najniżej), oznaczającej jej jakość.
Algorytm PageRank jest wykorzystywany przez popularną wyszukiwarkę
internetową Google. Został opracowany przez założycieli firmy Google,
Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, podczas ich studiów na Uniwersytecie
Stanforda w 1998 roku. Nazwa algorytmu pochodzi nie od angielskiego
wyrazu określającego stronę (ang. page), lecz od nazwiska twórcy, czyli
Larry’ego Page’a. Wynik PageRank pokazywany jest jako jedna z opcji
dostępnych w pasku narzędziowym Google, sprawdzać można go również
w wielu serwisach niezależnych.
PageRank jest rozwinięciem znanej od dawna heurystyki, wedle której
jakość tekstu jest proporcjonalna do liczby tekstów na niego się
powołujących. Ulepszenie zaproponowane przez autorów Google polegało
na ważeniu jakości odnośników wskazujących na rozpatrywany tekst ich
własną wartością PageRank. Innymi słowy: jeśli na dany tekst powołuje
się artykuł, który sam ma wysoką ocenę, ma to większe znaczenie, niż
gdy na ten sam tekst powołuje się mało popularna strona.Ponadto
PageRank jest tylko jednym z wielu elementów decydujących
o ostatecznej pozycji danej strony wśród wyników wyszukiwania, a wprowadzane
zmiany powodują, iż ma on coraz mniejszy na nią wpływ.
TrustRank/TR — rewolucyjny algorytm który w przyszłości ma zastąpić
PageRank. Jego głównym założeniem jest szybkie wydzielenie stron
spamujących z całego zbioru i ich zbanowanie.
Ruch na domenie — liczba podawana w jednostkach u/u, określająca
liczbę wejść na daną domenę w ciągu jednego dnia. Liczba ważna dlaosób zarabiających na parkowaniu domen, gdzie za każde wejście na
domenę serwery parkujące domeny płacą jej właścicielowi od 0,01 USD
do nawet 2,50 USD!
Pozycjonowanie — pozycjonowanie jest najlepszą i najskuteczniejszą
metodą promocji strony w Internecie.W porównaniu z usługami płatnych
linków oferowanymi przez serwisy wyszukiwawcze jest to metoda bardzo
tania. Pozycjonowanie pozwala na znaczne zwiększenie odwiedzalności
strony przy zachowaniu relatywnie niskich kosztów.
Sam proces pozycjonowania polega na optymalizacji kodu strony pod
kątem wyszukiwarek internetowych i stosowaniu różnych technik
mających sprawić, że po wpisaniu określonej frazy to „nasza” strona
pojawi się na pierwszych miejscach listy wyników. Na efekty
pozycjonowania trzeba poczekać w zależności od wyszukiwarki, w jakiej
chcemy uzyskać wysoką pozycję.Czas ten jest od nas niezależny i wiąże
się z tym, że od momentu zarejestrowania strony w wyszukiwarce do
momentu zaindeksowania strony (czyli faktycznego pojawienia się jej na
liście wyników) mija od kilku dni do kilku miesięcy.

Parkowanie domen — jeden ze sposobów zarabiania na domenach, a dokładniej
— na ich ruchu. Jest to usługa umożliwiająca umieszczanie na
serwerach parkujących domeny niewykorzystanych domen. Na zaparkowanych
domenach zamieszczane są reklamy. Właściciele domen zarabiają
pieniądze, jeżeli reklamy są oglądane i klikane. Domeny posiadające
atrakcyjne nazwy są często odwiedzane. Użytkownicy poszukujący
informacji wpisują jako adres strony to, czego szukają. Na przykład
szukając pomysłu na wakacje, można wpisać bezpośrednio
www.wakacje.pl. zamiast hasła „wakacje” w wyszukiwarce. Jeżeli zdecydujemy
się na zaparkowanie takiej niewykorzystywanej domeny, zostanie ona wypełniona reklamą w formie linków tekstowych związanych
znaczeniowo z poszukiwanymi hasłami.W przypadku www.wakacje.pl
będą to linki biur turystycznych, hoteli itp. Za każdym razem, gdy któryś
z tych linków zostanie kliknięty, właściciel domeny zarabia pieniądze.

Cybersquatting — praktyka rejestrowania domen internetowych znanych
marek i odsprzedawania ich po zawyżonej cenie osobom (np. znanym
artystom) lub firmom, które miałyby do nich prawo na mocy prawa
o znaku handlowym; cybersquatter to „dziki lokator internetowy”.
Cybersquatterzy stosując często metodę wykupywania rozmaitych wariantów
domen, np. obok domeny zakończonej na .com wykupują domeny
zakończone na .net lub .org, korzystając z faktu, że wiele firm wolałoby
zabezpieczyć dla siebie szereg domen najwyższego poziomu, a nie tylko
domeny typu .com.
 

1 komentarz: